برنامه ریز امور تغذیه خانواده

برنامه ریز امور تغذیه خانواده

هنرجو در طی دوره برنامه ریز امور تغذیه خانواده شایستگی های تنظیم برنامه غذایی مناسب خانواده در سلامت و بیماری، پخت مواد غذایی، تهیه انواع عصاره تغلیظ کننده ها و انواع سس های سرد و گرم، تهیه برخی از غذاهای خمیری، تهیه سالاد و اردور، کاناپ و کوکتل میگو و پوره، تهیه دسر، تهیه شکلات و انواع کرم شکلاتی، تهیه انواع کیک و شیرینی، تزئین و حکاکی انواع میوه جات، سبزیجات و صیفی جات میباشد.

ادامه مطلب
شیرینی پزی بدون فر(اجاق کاری)

شیرینی پزی بدون فر(اجاق کاری)

شیرینی پز شیرینی های بدون فر کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم قادر به تشخیص ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای این حرفه باشد . با کاربرد صحیح از مواد اولیه مورد نیاز در هر فرمولاسیون انواع شیرینی های بدون فر را تهیه نموده و شرایط نگهداری صحیح را تا زمان مصرف ایجاد کند .

ادامه مطلب
نانوایی نان سنتی سنگک

نانوایی نان سنتی سنگک

نانوایی نان سنتی سنگک شغلی از مشاغل صنایع غذایی می باشد كه پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم بتواند ابزار و تجهیزات مناسب را به نحوه صحیح به كار بگیرد و از عهده ساختن انواع سالاد و سس سالاد و اردور برآید و بامدیر رستوران و انباردار در ارتباط شغلی است

ادامه مطلب
متصدی کافی شاپ

متصدی کافی شاپ

متصدی کافی شاپ شغلی است از مشاغل حوزه خدمات تغذیه ای است که دارای شایستگی های انتخاب مکان و تجهیزات مناسب برای کافی شاپ تهیه منو و کنترل هزینه در کافی شاپ تهیه قهوه های دم کردنی و فوری تهیه، انواع آب میوه ها تهیه دم نوش های فصل و انواع چای تهیه انواع شربت تهیه انواع نوشیدنی تهیه عرقیات نعناع و بیدمشک تهیه نوشیدنی های سرد گیاهی تهیه انواع نوشیدنی های شیری ( انواع میلک شیک ها) تهیه انواع دسر یا بستنی تهیه انواع کیک برای کافی شاپ می باشد.

ادامه مطلب
آشپز مخصوص روز

آشپز مخصوص روز

هنرجو در طی این دوره می تواند از عهده تهیه انواع اردور،سالاد،سوپ،املت،ساندویچ،پوره،ژیگو،استیک،پنکیک با گوشت،شاتو بریان،تهیه گولاش،انواع همبرگر،پیراشکی گوشت،ماکارونی و...برآید.

ادامه مطلب
آشپز غذاهای فوری

آشپز غذاهای فوری

دوره آموزش آشپز غذاهای فوری مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است که تجهیز و راه اندازی ماشین آلات پخت، شستشو وتوزین و اندازه گیری مواد اولیه ، فرآوری و آماده سازی اولیه مواد غذایی ، شستشو و ضدعفونی تجهیزات پخت طبق اصول GHP ، تهیه انواع ساندویج های سرد و گرم و انواع غذاهای پرسی و بسته بندی برای خارج رستوران را انجام می دهد

ادامه مطلب
سالاد سازی و اردور سازی

سالاد سازی و اردور سازی

سالاد سازی یا اردور سازی شغلی از مشاغل صنایع غذایی می باشد كه پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم بتواند ابزار و تجهیزات مناسب را به نحوه صحیح به كار بگیرد و از عهده ساختن انواع سالاد و سس سالاد و اردور برآید و بامدیر رستوران و انباردار در ارتباط شغلی است

ادامه مطلب
آشپز غذاهای گیاهی

آشپز غذاهای گیاهی

هنرجو در طی دوره می تواند علاوه برآشنایی با انواع سبزیجات و صیفی جات ، انواع ادویه ها و سویا ها از عهده تهیه پنیر های كورد و توفو ، انواع پلو های بدون گوشت و مرغ و ماهی ، انواع خورش بدون گوشت و مرغ و ماهی انواع خوراك بدون گوشت و مرغ و ماهی ، انواع سوپ و آش، انواع سالاد های بدون گوشت ، مرغ و ماهی و دسر ها متنوع ، چیدمان میز و سرو غذا برآید.

ادامه مطلب
پيتزا پز

پيتزا پز

كارور پیتزا پز شغلی در صنایع غذایی است كه در آن آماده سازی مواد اولیه، تهیه انواع خمیر ، تهیه انواع سس و پنیر پیتزا و طریقه چیدن و تزئین مناسب و ترتیب قرارگرفتن مواد برروی خمیر و انتقال آن به فر و تنظیم درجه حرارت انجام میشود.

ادامه مطلب
طباخ آبزیان

طباخ آبزیان

دوره آموزش طباخ آبزیان مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است . طباخ آبزیان كسی است كه از عهده شناخت انواع آبزیان مناسب طبخ، تشخیص سلامت ظاهری آبزیان جهت مصرف، ایجاد شرایط بهینه نگهداری و آماده سازی انواع آبزیان جهت طبخ، روشهای مختلف طبخ آبزیان، و تهیه و طبخ چند و طبخ چند نوع غذای دریایی برآمده و اصول بهداشت فردی محیط ضمن كار را اجرا نماید.

ادامه مطلب
شیرینی پز شیرینی های خشک

شیرینی پز شیرینی های خشک

شیرینی پز شیرینی های خشک شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی که دارای شایستگی های تهیه مواد اولیه ،آماده سازی آنها و نگهداری تا زمان مصرف تهیه ، توزین و اندازه گیری مواد اولیه شستشو ، سرویس و نگهداری دستگاه ها و وسایل شیرینی پزی تهیه کوکیز ریز خانگی تهیه قرابیه بادامی ، قرابیه گردویی ، قرابیه نارگیلی تهیه کیک نارگیلی ، گردویی و مرنگ تهیه پادرازی تهیه شیرینی باقلوا و قطاب تهیه شیرینی نخودچی ، برنجی ، نارگیلی تهیه شیرینی نان چای و بیسکوئیت شکری تهیه شیرینی بادامی و پسته ای تهیه شیرینی حاجی بادام تهیه شیرینی سوئدی اسکاتلندی تهیه کوکیز مغزدار و شکلاتی می باشد.

ادامه مطلب
دسر ساز سنتی

دسر ساز سنتی

دوره آموزش دسر ساز سنتی مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است. دسرساز سنتی كسی است كه از عهده تشخیص مواد اولیه و ابزار كار مناسب دسرسازی سنتی برآید و بتواند با استفاده از روشهای صحیح و رعایت توالی انجام كار و رعایت نكات بهداشتی دسرهای سنتی را با كیفیت مطلوب تهیه كند.

ادامه مطلب
دسر ساز بین المللی

دسر ساز بین المللی

دسر ساز بین المللی كسی است كه از عهده تشخیص مواد اولیه و ابزار كار مناسب دسر سازی برآید و بتواند با استفاده از روش های صحیح و رعایت توالی انجام كار و رعایت نكات بهداشتی دسر هایی با كیفیت مطلوب تهیه كند.

ادامه مطلب
تزئین کیک

تزئین کیک

تزیین کیک شایستگی است از حوزه صنایع غذایی که کارهای گل سازی با مواد اولیه مخصوص روی کیک، طراحی و نقاشی روی سطح کیک، تزیین کیک با فیکساتور، تهیه کیک با اشکال مختلف و سه بعدی ، تهیه خمیر فوندانت گاناش و باترکریم برای تزئین کیک ، تزیین کیک با ایزومالت، توییل های توری و حباب های شیشه ای ،تزیین کیک با الگو های شکلاتی را انجام می دهد.

ادامه مطلب
شیرینی پز درجه 1

شیرینی پز درجه 1

دوره آموزش شیرینی پز درجه1 مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است . شیرینی پز درجه 1 شغلی از مشاغل حرفه قنادی از رشته صنایع غذایی است كه ساختن شكلات ، تهیه برخی شیرینی ها كیكها، رویه شیرینی، كیك دو یا سه طبقه و تزئین آن را به عهده دارد به نحوی كه شیرینی یا كیك با كیفیت را برای مصرف كننده تولید كند.

ادامه مطلب
شیرینی پز درجه 2

شیرینی پز درجه 2

دوره آموزش شیرینی پز درجه 2 مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است . شیرینی پزی درجه 2 شغلی از مشاغل حرفه قنادی رشته صنایع غذایی است كه تهیه مواد اولیه ، راه اندازی تجهیزات قنادی را به عهده دارد و همچنین سرویس و نگهداری تجهیزات آماده سازی مواد اولیه عمل آوردن خمیر جهت هر نوع پخت كیك و شیرینی و تهیه شیرینی بدون فر و تهیه مربا و مارمالاد مورد استفاده در شیرینی و كیك و نیز تهیه برخی دسرها را نیز به عهده دارد به نحوی كه كیك شیرینی دسرهای متنوع را با كیفیت مناسب در اختیار مصرف كنندگان قراردهد.

ادامه مطلب
کیک ساز ترساز

کیک ساز ترساز

دوره آموزش کیک ساز ترساز مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است . كيك ساز و ترساز كسي است كه از عهده تهيه انواع كيك و تزئينات و نگهداري آن برآيد. ضمناً بتواند طبق اصول صحيح با ابزارها و دستگاههاي مورد استفاده براي تهيه كيك و تزئينات آن كار كند.

ادامه مطلب
کباب زنی و تخته کاری

کباب زنی و تخته کاری

دوره آموزشی کباب زنی و تخته کاری مجتمع آموزشی مهرمادر يكي از مشاغل مربوط بخدمات تغذیه ای است كه ویژه ورود به بازار کار تهیه گردیده است. هنرجو در طی دوره که شامل رعایت نكات ایمنی و بهداشت در محیط کار، روشن کردن گریل، باربیكیو، کباب پز، تنظیم درجه حرارت آن ها بر اساس نوع کباب، آماده سازی مواد اولیه ، توزین مواد اولیه مصرفی در آشپزخانه، آماده سازی انواع گوشت ، تهیه انواع کباب و تزئین آن را فرا می گیرد.

ادامه مطلب
آشپز سنتی

آشپز سنتی

دوره آموزش آشپزی سنتی مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است كه ویژه ورود به بازار کار تهیه گردیده است. هنرجو در طی دوره آشپزی سنتی شایستگی هایی از قبیل راه اندازی و تنظیم ابزار و تجهیزات آشپزخانه، توزین یا پیمانه كردن مواد مختلف، پخت غذاهای سفره خانه، پخت انواع كوكوها و شامی ها، تهیه انواع پلوها و چلوها، تهیه انواع خورش ها، تهیه انواع كوفته و دلمه، تهیه انواع آش، تهیه انواع دسرها را آموزش می بیند.

ادامه مطلب
آشپز غذاهای رژیمی

آشپز غذاهای رژیمی

دوره آموزشی آشپز غذاهای رژیمی مجتمع آموزشی مهرمادر یكی از مشاغل مربوط به خدمات تغذیه ای است كه ویژه ورود به بازار کار تهیه گردیده است. هنرجو در طی دوره آشپز غذاهای رژیمی به بررسی وضعیت تغذیه ای و محاسبه رژیم غذایی مناسب، تعدیل و تبدیل دستور های غذایی به دستور های غذایی رژیمی، تهیه دستور های غذایی در سنین مختلف، تهیه دستور های غذایی جهت افراد خاص، تهیه دستور های غذایی جهت موارد خاص، پخت غذاهای رژیمی می پردازد.

ادامه مطلب
آشپز غذاهای ایتالیایی

آشپز غذاهای ایتالیایی

دوره آموزشی آشپز غذاهای ایتالیایی مجتمع آموزشی مهرمادر یكی از مشاغل مربوط بخدمات تغذیه ای است كه ویژه ورود به بازار کار تهیه گردیده است. هنرجو در طی دوره می تواند علاوه برآشنایی با انواع سبزیجات و صیفی جات ، انواع ادویه ها و سویا ها از عهده تهیه پنیر های كورد و توفو ، انواع پلو های بدون گوشت و مرغ و ماهی ، انواع خورش بدون گوشت و مرغ و ماهی انواع خوراك بدون گوشت و مرغ و ماهی ، انواع سوپ و آش، انواع سالاد های بدون گوشت ، مرغ و ماهی و دسر ها متنوع ، چیدمان میز و سرو غذا برآید.

ادامه مطلب
آشپز غذاهای ترکیه ای

آشپز غذاهای ترکیه ای

دوره آموزش آشپزی غذاهای ترکیه ای مجتمع آموزشی مهرمادر شغلی از مشاغل حوزه صنایع غذایی است كه ویژه ورود به بازار کار تهیه گردیده است. آشپز غذاهای ترکیه ای كسی است كه علاوه برآشنایی با انواع مواد غذایی تركیه از عهده تهیه انواع سوپ های تركیه، انواع سالاد و مزه ها ، انواع كباب ها و غذاهای گوشتی ، انواع غذاهای خمیری و پیده ها ، انواع پلوها و چلو ها ، دسرهای متنوع ، چیدمان میز و سرو غذا برآید.

ادامه مطلب
آشپز ملل

آشپز ملل

آشپز ملل شایستگی های تهیه مواد اولیه آماده سازی آنها و نگه داری مواد تا زمان مصرف، شستشو سرویس و نگه داری دستگاه ها و وسایل آشپزی، اجاق و فر، توزین و اندازه گیری موادو نحوه كار با دیگر تجهیزات در آشپزخانه، غذاهای خمیری، پیتزا، پاستا و لازانیا ، تهیه سوپ ها، سالادها، سسها و اردورها یا پیش غذاها، تهیه انواع خوراك ها (راگو، بیف استراگانف، كتلت دسته دار، رولت گوشت، متیلف)، تهیه غذاهای دریایی ماهیها؛ ماهی سفید، (سالمون)، میگو، تهیه غذاهای گوشتی بلدرچین با سس پرتقال، بوقلمون، مرغابی شكم پر با سس پرتقال، ژیگو، استیك ،تهیه انواع دسررا انجام می دهد.

ادامه مطلب
آشپزی با ماکروویو

آشپزی با ماکروویو

آشپزی با مایكروویو كسی است كه دستگاه مایكروویو و قابلیتهای آن را كامل بشناسد و بتواند انواع غذاها و دسرها و كیك ها را با آن بپزد. ضمناً از مسائل ایمنی مربوط به آن با خبر باشد.

ادامه مطلب
قصابی

قصابی

حرفه ای است که زیر مجموعه صنایع غذایی بوده و فراگیران مهارتهایی از قبیل آماده سازی و نگهداری ابزار قصابی،ذخیره و نگهداری گوشتها و محصولات پروتئینی در فروشگاه،برش گوشت گوساله،برش لاشه ی گوسفند به چهار قسمت اصلی،برش قسمت های قدامی وخلفی لاشه ی گوسفند ،برش انواع ماكیان،برش انواع ماهی و میگو،آماده سازی محصولات به منظور فروش در فروشگاه ونحوه ی ارتباط با مشتری و مدیریت قصابی رافرامی گیرند. و این حرفه با مشاغلی از قبیل دامپرورها ،قصاب صنعتی كشتارگاهها،مدیران رستوران و هتلها در ارتباط می باشدو بازارکارآن در کارخانجات فراورده های گوشتی , قصابی های خصوصی ،تولید و عرضه کنندگان فرآورده های گوشتی و پروتئینی وبطورکلی با مراکزی که با آماده سازی مواد گوشتی وپروتئینی سرو کار دارند, فعالان دربخش قصابی آشپزخانه های صنعتی و پرسنل بخش قصابی و آماده سازی در رستورانها , پرسنل بخش بوتچری درهتلها و پرسنل قصابی کترینگ ها می باشد , نکته ای که دارای اهمیت فراوانی می باشداین است که یک آشپز می بایست تسلط کامل به حرفه قصابی داشته باشد.درواقع علم بوچری لازمه هرآشپزی می باشد.

ادامه مطلب
تولید خانگی سبزی های خشک

تولید خانگی سبزی های خشک

تولید خانگی سبزی های خشک شغلي است درزير مجموعه مشاغل صنايع غذايي كه شامل وظايفي از قبيل كنترل وانتخاب محصولات مناسب زراعي جهت خشك كردن، انبارداري، آماده سازي مواد اوليه براي عمل آوري خشك كردن محصولات با دستگاه خشك كن ، توزين و بسته بندي محصولات فراوري شده و ارتباط مستقيم با مشاغلي همچون باغبان وتوزيع كننده محصولات فراوري شده دارد

ادامه مطلب
تولید خانگی ترشی و شور

تولید خانگی ترشی و شور

تولید خانگی ترشی و شور از مشاغل حوزه صنايع غذايي است كه از مرحله برنامه ريزي خريد ، آماده سازي، فرآوري، تهيه ترشي و شور، بسته بندي وبرچسب زني تا فروش را انجام مي دهد وبا كشاورزان يا عمده فروشان اين محصولات كشاورزي و يا خرده فروشان محصولات ترشي و شور در ارتباط هستند. .

ادامه مطلب
آشپز درجه 2

آشپز درجه 2

آشپز درجه 2 ز مشاغل حوزه ي صنايع غذايي است كه وظايف پخت غذاهايي چون پلو، خورش، آش، سوپ، اردور، سالاد، دسر، كرپ و ..... سرو و آماده سازي ميز غذا را به عهده دارد و با مشاغلي همچون مدير سلف، پستايي كار در آشپزخانه، تكنسين تاسيسات آشپزخانه و مدير تداركات در ارتباط است.

ادامه مطلب
آشپز درجه 1

آشپز درجه 1

آشپز درجه 1 از مشاغل حوزه خدمات تغذيه اي است كه وظايف تهيه ليست خريد روزانه و هفتگي ، آماده سازي و بسته بندي مواد اوليه جهت نگهداري تا زمان مصرف و تهيه انواع غذاها همچون انواع پتاژ ، انواع سالاد و اردور ، مربا ، پلو ، مرغ درسته بريان ، خوراك بلدرچين ، ژيگو ، رتي فيله ، استيك ، پاته ، كيش ، سوفله ، دلمه ، كوفته ، شامي و دسر را به عهده دارد و با مشاغلي همچون مدير سلف ، پستايي كار در آشپزخانه ، تكنسين تاسيسات آشپزخانه و مدير تداركات در ارتباط است .

ادامه مطلب

همین حالا ثبت نام کنید

آموزش توسط اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای کشور و اساتید با تجربه در بازار کار